Tottelevaisuus<?xml:namespace prefix = o ns = "urn:schemas-microsoft-com:office:office" />

 

Paikalla makuu: Kierroksilla kentällä, ääntä tuli. Oli menossa esteille, kun jätin sitä maahan. Vinkui koko paikalla olon. Kävi istumassa ja meni takaisin maahan. Liikkui puoli koiran mittaa. Tämä on suuri ongelma!!!

Puutteellinen

 

Seuraaminen: tiivistä, mutta ei edistänyt pahasti. Parempi kuin viimeksi, mutta oli jotenkin levoton. Pysähtymisessä vino perusasento.

Erittäin hyvä.

 

Istuminen: pitäisi olla nopeampi. Reagoi heti käskysanaan, mutta peppu ei mene heti maahan.

Tais olla erittäin hyvä.

 

Juoksusta maahan meno: ei mennyt maahan, jäi seisomaan. Loistava luoksetulo.

Puutteellinen.

 

Juoksusta seisominen: seisoi, mutta otti askeleita perään, levoton. Luoksetulo hieno.

Tais olla hyvä.

 

Noudot: Kaikki noudot olivat tosi hyviä. Meni ja toi laukalla, otti heti suuhunsa. Luovutuksessa pieni kalina.

Kaikista erinomainen.

 

Eteenmeno: Olin jotenkin huolimaton koko tottiksen ajan. Unohdin eteenmenon ja olin menossa kuuntelemaan arvostelua. Muistin sitten kuitenkin. Lähti suoraan ja laukalla. Meni maahan vasta tokalla käskyllä.

Tyydyttävä.

 

Pisteitä 85.

 

Esineruutu

 

Nosti kolmella pistolla kaksi esinettä. Työskenteli hyvin, syviä pistoja. Ei vaan haistanut muoviputken palasta, meni monta kertaa ylitse. Sama esine jäi suurimmalta osalta koirista.

 

Pisteitä 21.

 

Henkilöetsintä

 

Jostain syystä ei juurikaan jännitänyt maaston meneminen. Ensimmäinen pisto oikeaan etukulmaan ja Minni tuli rullan kanssa. Olin varma, että se oli vale. Laitoin toiselle puolelle. Huonoa työskentelyä, ei irronnut vasemmalle puolelle, joka oli suomaista aluetta. Oikea puoli oli kalliota. Ensimmäinen maalimies nousi vasemmalta puoleta 200m jälkeen. Ilmaisu ok, tuli vastaan kun olin parin metrin päästä piilosta. Otin siitä sivulle. Ilmaisusta täydet pisteet. Kolmas maalimies oikealla puolella 300 metrissä. Hinkkasin loppua monella pistolla. Kaaduin näytöllä kerran, Minni jatkoi ihan hyvin matkaa. Piilo oli kallion päällä ja sinne piti nousta melkein mahdotonta kallioliuskaa pitkin. Jouduin pysäyttämään vauhtini täysin kiipeäkseni kallion päälle. Kiivetessä Minni katsoi minua ja sanoin sille näytä. Tuomari keskeytti meidät. Kävin kuitenkin Minnin kanssa piilolla (joka oli siinä vieressä) ja kehuin sitä. Erittäin tyhmää minulta, kyllä Minni olisi mennyt sinne ilman käskyä. Toinen mokani tuli ilmi arvostelussa, oikeassa etukulmassa oli maalimies ja Minni ilmaisi sen minulle. Minä en vain hyväksynyt sitä. Nyt kunnon treenitauolle ja ilmaisu kuntoon, ettei minun tarvitse tehdä päätöksiä Minni puolesta.

 

Pisteitä 70.